Moduł Comarch ERP Optima Serwis został stworzony z myślą o firmach świadczących różnego rodzaju usługi oraz serwisujących sprzedawane towary. Program zabezpiecza potrzeby serwisów: sprzętowych (np. maszyn i urządzeń), komputerowych, RTV/AGD, sprzętu sportowego (np. rowerów, nart), samochodowych itp.
Zastosowanie modułu Serwis porządkuje i usprawnia nie tylko ewidencję zleceń ale i obsługę klienta.
Wszystkie informacje odnośnie bieżącej realizacji zleceń jaki i ich historii dostępne są w jednym miejscu. Serwisanci wykorzystujący moduł lepiej zorganizują swoją pracę co pozwala podnieść wydajność pracy.
Moduł Comarch ERP Optima Serwis może być wykorzystywany samodzielnie lub współpracować z modułem Comarch ERP Optima Faktury oraz z modułem magazynowym Comarch ERP Optima Handel/ Handel Plus (w zakresie pobierania części z magazynu). W przypadku współpracy z w/w modułami w prosty i szybki sposób ze zleceń serwisowych można wystawić dok. handlowe (faktury, paragony) i magazynowe (WZ, RW). Moduły te nie są wymagane do funkcjonowania modułu serwisowego (przy braku modułów handlowo-magazynowych, funkcje przekształceń do dokumentów handlowych i magazynowych nie będą dostępne).
Rys. Zlecenie serwisowe
Ciekawą funkcją jest terminarz, który umożliwia prezentację zadań z możliwością dodawania/edycji zleceń serwisowych. Terminarz może być wykorzystywany przez kierownika, który będzie miał możliwość szybkiego podglądu zarejestrowanych zadań i ich modyfikacji. Dodatkowo w terminarzu można przeglądać zadania poszczególnych serwisantów.
Rys. Terminarz zleceń serwisowych
Moduł Comarch ERP Optima Serwis umożliwia:
- rejestrowanie zleceń serwisowych,
- układanie zadań i rejestrowanie wykonanych czynności (zlecenia są albo od razu przydzielane konkretnemu serwisantowi, albo trafiają do kolejki zgłoszeń oczekujących skąd serwisanci pobierają je dla siebie - w zależności od zasad obsługi serwisu w danej firmie),
- rejestrowanie historii napraw (wraz z rejestracją czasu trwania) oraz wykorzystanych części,
- wystawianie z poziomu zlecenia faktur lub paragonów na wykonaną usługę,
- definiowanie zleceń cyklicznych,
-
w przypadku zleceń związanych z wyjazdem do Klienta istnieje możliwość zarezerwowania czasu – będzie to widoczne w terminarzu operatora.